E-képviselő kijelölése és a kijelölés visszavonása
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi igénybevevői nyilvántartásról és az országos jelentési rendszerről szóló 415/2015. (XII. 23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Nyr.) 2. § (3) bekezdése szerint az Igénybevevői Nyilvántartásban való adatrögzítés, időszakos jelentés megtételéhez szükséges, hogy a fenntartó e-képviselőt jelöljön ki.
Az egyéni vállalkozó fenntartó és a fenntartó szervezet képviselője saját magát is kijelölheti e-képviselőnek.
Az e-képviselői kijelölések rögzítését a Magyar Államkincstár Központja (a továbbiakban: Kincstár) végzi a rendszerben a fenntartó által megküldött dokumentumok alapján.
A fenntartó az adatszolgáltatás teljesítésére az alábbi E-képviselő kijelölése formanyomtatványon, ügyfélkapu belépési jogosultsággal rendelkező személyt jelöl ki (a továbbiakban: e-képviselő). Az egyéni vállalkozó fenntartó és a fenntartó szervezet képviselője saját magát is kijelölheti e-képviselőnek.
Az Nyr. 2. § (5) bekezdése alapján a Kincstár ellenőrizheti az e-képviselő ügyfélkapunál megadott személyazonosító adatainak és a kijelölésben foglalt személyazonosító adatainak egyezőségét. Ha az adatok nem egyeznek meg, a Kincstár a kijelölést visszautasítja.
Az Nyr. 2. § (4) bekezdése alapján a kijelölő okiratot a fenntartó elektronikus úton küldi meg a Kincstár részére az onyf.jogosultsag@allamkincstar.gov.hu e-mail címre, és köteles a Kincstárnak bejelenteni, ha az e-képviselő nyilvántartásba vett adatai megváltoztak vagy a kijelölése megszűnt.
Az e-képviselői kijelölés visszavonását a fenntartó az alábbi E-képviselői kijelölés visszavonása formanyomtatványon teheti meg, amelyet úgyszintén onyf.jogosultsag@allamkincstar.gov.hu e-mail címre kell megküldeni.
Amennyiben e-képviselői kijelöléssel kapcsolatos kérdése van, akkor a +36-1-462-6670 telefonszámon hívja a telefonos ügyfélszolgálatot, vagy írjon a kenyszi@allamkincstar.gov.hu e-mail címre.