Oldal betöltése...

Hírek
  • Tisztelt Felhasználók!

    2016. január 1-től a szociális ágazati jelentések átfogó átalakítására került sor.
    Ennek elemeként a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi igénybevevői nyilvántartásról és az országos jelentési rendszerről szóló 415/2015. (XII.23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Nyr.) újraszabályozta az országos jelentési rendszert, ezen belül az intézményi térítési díj jelentését.
    Az Nyr. 12. § (2) bekezdése szerint az országos jelentési rendszerbe - a megállapítást, illetve a módosítást követő 8 napon belül - valamennyi, az Szt. vagy a Gyvt. alapján térítési díj-köteles szolgáltatás esetén be kell jelenteni az intézményi térítési díjat és annak változását, ideértve az engedélyes által nyújtott gyermekétkeztetés intézményi térítési díját is.

    A 2016. január 1-től hatályos új szabályozás legfontosabb elemei az intézményi térítési díj jelentése vonatkozásában:
       - az intézményi térítési díjat az erre vonatkozó fenntartói döntést (megállapítást, módosítást) követő 8 napon belül kell jelenteni,
       - a szociális szolgáltatások intézményi térítési díja mellett a gyermekétkezetés intézményi térítési díját is kell jelenteni a bölcsőde, fogyatékos személyek nappali ellátása esetében,
       - a jelentési kötelezettséget az Igénybevevői Nyilvántartásban kell teljesíteni, adatszolgáltatói jogosultsággal.

    FONTOS!
    Kizárólag az új funkció 2016. november 30-ai bevezetésekor hatályos intézményi térítési díjakat kell rögzíteni, valamint ezt követően a jövőben megállapított, módosított összegeket, az Nyr. által meghatározott határidőkkel.
    2016. évre visszamenőlegesen rögzíteni a már nem hatályos intézményi térítési díjakat lehetséges, de nem szükséges.

    Ha a fenntartónak nincs olyan szolgáltatása, amelyre az Igénybevevői Nyilvántartásban jelentenie kell, akkor első lépésként e-képviselőt kell kijelölnie a rendszerben.

    Az intézményi térítési díj jelentésével kapcsolatos a részletes felhasználói leírás pedig itt érhető el.
    Ha kérdésük van, akkor munkanapokon hívják a telefonos ügyfélszolgálatot a +36-1-462-6670 telefonszámon, vagy írjanak a kenyszi@nrszh.hu e-mail címre.
pp1pp/oldal
Rendszer események
  • Tisztelt Felhasználók!

    Tájékoztatjuk Önöket, hogy az Igénybevevői Nyilvántartás elérhetősége 2016. december 7-én 22:00-24:00 óra között karbantartás miatt akadozhat.

    Köszönjük a megértésüket!
pp1pp/oldal

Segítség

A call center telefonszáma:
+36-1-462-6670

H. – CS.: 8.00 – 16.30
P.: 8.00 – 14.00

TAJ ellenőrzés funkció

TAJ Ellenőrzés Felhasználói Leírás letöltése
(Word Dokumentum 1,9 MB)

TAJ Ellenőrzés Felhasználói Leírás letöltése
(PDF Dokumentum 1,3 MB)

TAJ ellenőrzés GYIK letöltése
(Word Dokumentum 45,5 KB)

TAJ ellenőrzés GYIK letöltése
(PDF Dokumentum 236 KB)

Önellenőrzési határidő

A tárgyhó igénybevételeinek módosítására rendelkezésre álló önellenőrzési határidő a tárgyhót követő hó 15.-ig tart. Kérjük, hogy az önellenőrzést ezen határidőig szíveskedjenek elvégezni.

Köszönettel,
NRSZH, Szociális Főosztály

E-képviselő kijelölése és a kijelölés visszavonása

A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi igénybevevői nyilvántartásról és az országos jelentési rendszerről szóló 415/2015. (XII. 23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 2. § (3) bekezdése szerint az Igénybevevői Nyilvántartásban való adatrögzítés, időszakos jelentés megtételéhez szükséges, hogy a fenntartó e-képviselőt jelöljön ki.

A fenntartó az adatszolgáltatás teljesítésére az alábbi formanyomtatványon (E-képviselő kijelölése 2016), ügyfélkapu belépési jogosultsággal rendelkező személyt jelöl ki (a továbbiakban: e-képviselő). Az egyéni vállalkozó fenntartó és a fenntartó szervezet képviselője saját magát is kijelölheti e-képviselőnek.

Az e-képviselő kijelöléséhez és az Igénybevevői Nyilvántartásban való rögzítéséhez új e-képviselő esetében szükséges az Ügyfélkapu Regisztrációs Nyugta csatolása is.

A Rendelet 2. § (5) alapján a Hivatal ellenőrizheti az e-képviselő ügyfélkapunál megadott személyazonosító adatainak és a kijelölésben foglalt személyazonosító adatainak egyezőségét. Ha az adatok nem egyeznek meg, a Hivatal a kijelölést visszautasítja.

Az e-képviselői kijelölések rögzítését a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal végzi a rendszerben a fenntartó által beküldött dokumentumok alapján.

A fenntartó az e-képviselőt kijelölő dokumentumot postai úton küldi meg a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal (NRSZH) alábbi címre:

1406 Budapest, Pf.: 8.

A Rendelet alapján, a fenntartó köteles az NRSZH-nak bejelenteni, ha az e-képviselő nyilvántartásba vett adatai megváltoztak vagy a kijelölése megszűnt.

Az E-képviselői kijelölés visszavonását a fenntartó az alábbi formanyomtatványon (E-képviselői kijelölés visszavonása 2016) teheti meg, amelyet úgyszintén az NRSZH postai címére kell megküldeni.

Amennyiben e-képviselői kijelöléssel kapcsolatos kérdése van, akkor a +36-1-462-6670 telefonszámon hívja a telefonos ügyfélszolgálatot.

Felhasználói kézikönyv

Felhasználói kézikönyv letöltése
(Word Dokumentum 8,3 MB)

Felhasználói kézikönyv letöltése
(PDF Dokumentum 4,7 MB)